Välkommen till Frivolitetsknuten!

Frivolitetsknuten är en ideell förening som startade på hösten 2000. Föreningen ska arbeta för att stimulera, vidareutveckla och öka intresset för det kulturhistoriska handarbetet frivoliteter.

Föreningen har stormöten 2 gånger om året då vi träffas, knyter, pratar, utbyter erfarenheter och mönster. Däremellan ordnas lokala träffar.

Mässor

Föreningen brukar medverka på Sy- och Hantverksfestivalen i Malmö och Stockholm där vi visar upp våra alster och ger möjlighet för intresserade att prova på att lära sig slå lite knutar.

Dubbelknuten

Två gånger om året ger vi ut vår medlemstidning, Dubbelknuten, där våra medlemmar kan dela med sig av mönster, kurser eller var man kan köpa garn. Där annonserar vi även om våra stormöten och mindre lokala möten, och vi berättar om de olika aktiviteter vi har haft.

Äldre tidningar till och med nr 34 finns att köpas för 25:-, nyare tidningar från och med nr 35 kan köpas för 50:-. Kontakta föreningens sekreterare vid intresse att köpa tidningar, kontaktuppgifter under Styrelsen.